lauantai 1. helmikuuta 2014

First impression

Vera, Johannes, Rami ja Jasmiina







 Apua väärällä puolella tietä!



Heti ekaks täytyy sanoo et mul on ihan kamala jetlag, oon menny tääl nyt kahtena iltana nukkumaan 7pm ja heränny joskus aamulla kymmeneltä. Oon kuitenkin niin innoissani etten haluis nyt kuluttaa aikaani pelkkään nukkumiseen :D

Kun astuin ulos lentokentältä, ensimmäinen ajatus oli et PARATIISI. Mun host-dad oli mua vastassa ja se kierrätti mua autolla ympäriinsä ennenkun mentiin kotiin. Mun host-mum oli töissä, joten näin sen vast iltapäivällä. Meijän koti on ihana ja tää luonto on vaan niin kaunista en kestä:D Oltiin eilen Kariotahi Beachilla "uimassa". Se oli aika erilaista kuin uiminen Suomessa, koska siellä on niin isot aallot. Kariotahi Beach on West Coastilla, jossa rannat on yleisesti ottaen vaarallisempia. Täällä on aina lifeguardit kattomassa, uima-alue on rajoitettu ja sitä siirretään kokoajan riippuuen mihin suuntaan aallot "pyörii" (tajusin sen ainaki jotenki noin ku host-mum selitti:D oon välil ihan kujal mitä noi puhuu ja oon vaa sellee hahha juuuu). 

Kariotahi Beachilla pystyy kans surffaa ja noi lupaski opettaa mulle jotain bodyboardingia. Voin kertoo teil siit enemmän sitku itekki tajuun mitä se oikeen on:D Mul on ekana ihan totuttelemista tohon uimiseen, se oli meinaan sitä et käveltiin pari metrii eteenpäin kunnes tuli aalto jonka yli pysty hyppäämään, ali pysty sukeltamaan tai sit mun tapauksessa se aalto vaan tuli ja nappas mut mukaansa:D Olin aatellu etten edes kastelis mun hiuksia, mut se suunnitelma ei oikeen toiminu. Mulla kesti varmaan kymmenen aaltoa tajuta miten pidettiin tasapaino ettei se aalto vetäny sua mukaansa. Se oli kyl tosi hauskaa vaiks vettä oli kokoajan suussa ja silmissä. West Coastin rannoilla muuten hiekka on mustaa (random).

Lorde on täällä valtava juttu (on meinaan uusi-seelantilainen jos joku ei tiennyt). Mun host-dad oli ostanu mulle Lorden levyn tuliaislahjaks ja tänään sain vielä Lorde julisteen jonka pistin mun vaatekaappiin kiinni:D Toinen juttu mitä hehkutetaan, on Lord of the Rings. Lentokoneessakin se ruudulta näytettävä info oli tehty niin, että lentoemännät oli haltijoita, matkustajina oli hobitteja ja kapteenina oli kukapa muukaan kuin Gandalf. 

ps. mulla alkaa huomenna koulu!!!

8 kommenttia:

  1. oioiii kateeks käy ! hyvää ekaa koulupäivää ! :3

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä Peltsi, kohta sulla taitaa päivä jo alkaakin :) Onko sulla puhelimessa netti siellä? Koitin skypettää sulle, muttei toimi :D

    VastaaPoista
  3. oi ihanan kuulosta ! kerro sit kaikki poikkeevudet ja kummalliset tavat sielt koulust ! t maria :)

    VastaaPoista
  4. Aahhhhh vaikuttaa ihan mahtavalta!! En malta oottaa et pääsen kans sinne! :D
    Ja hei koulupuvusta sit kuvia kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koht säkin pääset!! Mul ei oo oikeestaa mitään koulun uniformuu ja tos mun seuraavas postaukses näkyy vähän sitä miten siellä pukeudutaan mut se on oikeesti tosi vapaata mun koulussa :)

      Poista