sunnuntai 12. tammikuuta 2014

When it hits you


Hui aika kuluu nopeesti! Mul on ollu kädet täynnä hommaa, kun koulu on taas alkanut (mulla enää 10 päivää jäljellä:D Joihin sisältyy 6 koetta... ) ja oon täytellyt muuttoilmotuksia postiin, ulkoministeriöön, kelalle, maistraattiin yms. Ei täältä Suomesta ihan niin vain lähdetäkkään, haha:D




Yläpuolella olevasta kuvasta näkyy missä päin Uutta-Seelantia mun tuleva perhe asustelee. Muutan siis pieneen kylään nimeltä Waiuku, ja mun tuleva koulu on yllätys yllätys Waiuku College. Koulussa on noin 800 oppilasta luokilla 9-13. Uudessa-Seelannissa käytetään koulupukua, mikä vaihtelee kouluttain. Meen senior-luokalle (13), jossa  ainakin Waiuku Collegessa pukeutuminen on vapaampaa. Mulla riittää valkonen kauluspaita, mustat kengät ja musta hame (host-mumin sanoin any style but sensible :D). Uskon, että koulupuku kyllä helpottaa sitä ikuista aamuista vaatekriisiä! Saan koulusta tietää varmaan tuplasti enemmän sitkun oon oikeesti paikan päällä, esim. mitä aineita tuun valitsemaan. Jos joku haluaa, niin mun koulun nettisivuille pääsee tästä! 

Mun host-perhe on vanhempi pariskunta, joiden lapset on muuttanut jo  pois kotoa. Aika samanlainen perhe siis kun mulla täällä Suomessakin. Bonuksena Suomen perheeseen verrattuna on x-määrä kissoja ja vuohia :D Oon jutellu sähköpostitse mun host-familyn kanssa ja ne vaikuttaa ihan mahtavilta! Mulla on tosi tervetullut olo ja uskon et ne oikeesti odottaa mua jo kovasti. Muutenkin Waiuku on sijainniltaan tosi hyvässä paikassa, (vaikka onkin tuppukylä...) sillä rannalle kestää kävellä 10 minuuttia, koululle 20 minuuttia ja Uuden-Seelannin suurimpaan kaupunkiin Aucklandiin ajaa noin 45 minuuttia!



Heippa :)

4 kommenttia:

  1. Uuu sun hostit ja toi koulu vaikuttaa tosi kivoilt ja sul kävi kans superhyvä tuuri ton sijainnin kaa!!

    kelaa et enää 17 päivää! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!! Ja joo ei herranjumala mä en pysty ajattelee enää mitää muuta ku lähtöö haha:DD varmaa tosi hyvin menee noi kokeet yms. ku motivaatio on niin korkeel.. :D

      Poista
  2. miauuu kiva postaus! oot söpö!

    VastaaPoista