lauantai 19. huhtikuuta 2014

Easter!

Eka termi takana koulussa. Kolme viikkoa sitten vielä aattelin etten selvii näistä historian esseistä ja englannin assesmenteistä. Oon tosi kunnianhimonen ja mulle oli tosi turhattavaa kun en kertakaikkiaan saanut paperille sitä mitä halusin. Siihen joutuu vaihtarina tottumaan tosi paljon, että on vaikea ilmasta tunteitaan koska ei löydä juuri niitä oikeita sanoja vaan joutuu käyttämään synonyymejä tai vastaavia sanoja. Sain kaiken kuitenkin tehtyä ja olin suht tyytyväinen mun aikaan saannoksiin. Nyt vietän siis kahden viikon pääsiäislomaa ennenkuin palaan takaisin kouluun ja saan palautteet mun tekeleistä (jaiks!). Mun lukujärjestys on sama koko vuoden, mikä on tosi erilaista verrattuna Suomen koulujärjestelmään. Toivottavasti en ehdi totaalisesti kyllästyä mun aineisiin tän vuoden aikana!

Mietin kuinka paljon tässä ajassa on ehtiny tapahtua, miten paljon oon oppinu uusia asioita ja tutustunu mielettömän ihaniin ihmisiin. Torstaina mulla oli vimppa tunti liikkaa ja pelailtiin, heitettiin läppää ja pidettiin hauskaa ja mulle tuli yhtäkkii sellanen tosi hyvä fiilis, koska tajusin et olin oikeesti mukana niitten jutuissa. Mulle tuli sellanen olo, et oikeesti oon oppinu tuntemaan näitä ihmisiä syvemmin ja et ne on oikeesti mun ystäviä ja välittää musta. Vaikka vaihtarina oleminen on paljon rankempaa ku mitä ikinä osasin kuvitella, aina riittää niitä hetkiä jotka vahvistaa mulle, että oli oikea päätös lähteä tänne maailman toiselle puolelle.

Tulin postaamaan eilisen päivän kuvia Matarangi Beachilta, Coromandel Peninsulasta, koska huomenna (aivan liian aikasin...) lennetään hostmumin kans Queenstowniin ja sieltä eteläsaaren eteläisimpään kärkeen Invercargilliin (ja samalla kuulemma host isin mukaan 20 vuotta ajassa taaksepäin) tapaamaan mun hostveljen perhettä.

First term in school is finally over. Three weeks ago I thought that I will not survive with all these history essays and other school work. I am really ambitious, and it was really frustrating to me, when I saw that everyone else was doing so well and working fast, when I was trying to find the right words that I wanted. But as an exchange student, that is daily for you. Sometimes when you are explaining something, but you don't know exactly the right word, and you try to round it, and end up with situation that no one understands what you are trying to say:D But here we are, on Easter holiday, and I managed to do everything on time! Next term I will have the same time table than I had in term 1, which is really weird for me!

On Thursday we had Sport and Leisure on 5th period and I had so much fun. Suddenly I just felt really good, because I realised that I like these people around me, and they like me. I have learnt so many new things, and met so many new people, and finally I can say that I know these people, and they are my friends. I would never have known that being an exchange student can be this hard. Still I am not regretting my choice to travel to the other side of the world without my friends and family.

Tomorrow morning (way too early) I am heading to Invercargill with my hostmum, to meet my hostbrother Andre and his family. Below you see pictures from yesterday when we drove to Matarangi beach (I managed to avoid the sharks...)












2 kommenttia:

  1. Onko siellä niin paljon ötököitä kun mitä kaikki väittää vai..? Onko sulle käyny jotain insidenttejä? :)

    VastaaPoista
  2. Ei mun mielestä mitenkää huomattavasti, kärpäsiä pörrää ehkä vähän enemmän haha:D Täällä ei oo mitään myrkyllisiä hyönteisiä/hämähäkkejä kuten esimerkiks Ausseissa, eikä oikeestaan mitään muitakaan vaarallisia eläimiä :) Nyt täytyy myöntää etten tajua mitä tarkotat insidentillä ...

    VastaaPoista